מה זה מטא טייטל (Meta Title)?
מטא טייטל או כותרת מטא הוא הכותרת החיצונית שמופיעה במנועי החיפוש, אותה הגולש רואה כאשר הוא מחפש ביטוי או שאילתה בגוגל (כפי שניתן לראות בתמונה). מדובר באחד האלמנטים החשובים ביותר בקידום אורגני (SEO). המטרה: נתינת מידע ראשוני עבור הגולשים בנוגע לתוכן העמוד באתר.
יש לציין שאין מתאם מושלם בין מה שהגדרתם כמטא טייטל מבחינת המלל, לבין מה שמנוע החיפוש יציג בפועל. לעיתים רבות אנו נסיק מסקנות משמעותיות ממה שמנוע החיפוש 'מושך' בפועל בנוגע לאיך לשפר ולבצע אופטימיזציה למטא טייטל. לעניין זה נגיע בהמשך.
היכן מגדירים את המטא טייטל?
באופן כללי, את המטא טייטל מגדירים בתוך קוד ה-HTML של העמוד באתר, וכך זה מתבצע בצורה פשוטה:
<head>
<title>המטא טייטל שלכם</title>
</head>
עם זאת, בפלטפורמה של וורדפרס ניתן לבצע את הגדרת תגיות המטא בצורה פשוטה באמצעות הורדת תוספים שונים. אני ממליץ מאוד על YOAST SEO אשר עושה סדר בעניין, פשוט לתפעול ומספק חוויית משתמש מצוינת.
כמו כן, בפלטפורמת שופיפיי לדוגמא ניתן להגדיר מטא טייטל בקלות באמצעות גלילה למטה בעמוד הרלוונטי. כך זה נראה:
חשיבות מטא טייטל איכותי ל-SEO
כפי שכבר ציינתי, להגדרת המטא טייטל יש השפעה ישירה על הדירוגים במנוע החיפוש – מדובר באחד הפרמטרים המרכזיים שלפיהם האלגוריתם סורק את העמוד ומבין את תוכנו – מנועי החיפוש משתמשים בו כאחד האותות במרכזיים להבנת הנושא של העמוד, והדבר משפיע על המיקומים. כותרת מדויקת ורלוונטית תשפיע באופן חיובי על הדירוגים.
מעבר לזה, מטא טייטל טוב משפיע באופן ישיר על יחס ההמרה (CTR) – כלומר, על כמות המשתמשים שלוחצים על הקישור הספציפי בפועל מבין שלל תוצאות החיפוש. מטא טייטל איכותי ומושך יגרום לגולש להקליק עליו. הוא זה שמספק את חוויית המשתמש הראשונית עבור הגולש, ונותן לו מושג בכל הנוגע לתוכן העמוד.
איך לכתוב מטא טייטל מושלם
אז אחרי שעברנו על מה זה בכלל מטא טייטל, על החשיבות שלו בכל הנוגע למיקומים במנועי החיפוש, ועל האופן שבו מגדירים אותו – עכשיו נעבור לפרקטיקה ואולי לדבר החשוב ביותר: איך לכתוב מטא טייטל אפקטיבי, איכותי, וכזה שגם ישפר את שיעור ההקלקה של העמוד וגם ייתן אימפקט חיובי במיקומים. כותרת מטא שתספק עבורכם את כל אלו דורשת איזון בין יצירתיות, רלוונטיות, ושמירה על הכללים בפן הטכני. כזו שתמשוך גולשים, תעניין, ותהיה מדויקת ורלוונטית באשר לתוכן המופיע בפועל בעמוד. אז איך עושים את זה?
אורך
על מנת שמנוע החיפוש לא 'יקצץ' לכם חלק מהמלל שבחרתם לכתוב, ובשביל שהכותרת הנבחרת תיסרק בצורה איכותית ומדויקת – מומלץ שאורך הטייטל יהיה בין 50 ל-60 תווים. (חשוב לציין שתוסף YOAST מסייע בעניין ומציג את האורך האופטימלי כפי שניתן לראות בתמונה).
שילוב מילות מפתח
בצעו מחקר מילות מפתח מעמיק והשתמשו במילות מפתח רלוונטיות ובעלות נפח חיפוש גדול על מנת לקלוע לכוונת המשתמש של קהל גדול ככל האפשר.
יצירתיות וסקרנות
השתדלו להשתמש בשפה שמעוררת עניין, מייצרת סקרנות ונותנת ערך מיידי עבור הגולש. השתמשו בביטויים ובשפה שמבליטה ומבדלת אתכם ביחס לשאר הכותרות בדגש על מספרים, שאלות, קריאה לפעולה וכדומה.
בדקו את התוצאות בגוגל
כפי שכבר ציינתי, אין מתאם מושלם בין הכותרות המוגדרות על ידי בעלי האתרים לבין התוצאות המופיעות בפועל בתוצאות החיפוש. לעיתים רבות מנוע החיפוש מחליט 'מה למשוך' ולהציג לנו בתוצאות החיפוש. בהתאם לכך, מומלץ מאוד לחפש את הביטוי הרלוונטי ולקחת מתוצאות החיפוש השראה בכל הנוגע לאיך אתם כותבים את כותרת המטא שלכם – האורך, מילים מרכזיות שמופיעות, מספרים, שאלות, וככלל – האופן שבו הדברים מופיעים. לעיתים רבות הדבר יספק לכם את כל האינפורמציה שאתם צריכים בנוגע לכוונת המשתמש. כלומר, אם אינכם בטוחים מהי כוונת המשתמש – דווקא תוצאות החיפוש יספקו לכם את המידע הנ"ל.
בדיקות A/B
נסו ליצור מספר גרסאות של מטא טייטל ולמדוד איזו מהן מביאה לתוצאות הטובות ביותר – בדקו את האימפקט של השינויים על הדירוגים בביטויים שונים ותסיקו מה הכותרת היעילה והמדויקת ביותר מבחינת מנוע החיפוש.
טעויות נפוצות בכתיבת מטא טייטל
כתיבת מטא טייטל שאינו עומד בכללים הבסיסיים עלולה לפגוע בביצועי האתר שלכם במנועי החיפוש ואף להרתיע משתמשים מללחוץ על הקישור. להלן כמה טעויות נפוצות שחשוב להימנע מהן:
- שימוש יתר במילות מפתח: חזרה מוגזמת על מילות מפתח (Keyword Stuffing) יכולה לגרום לעונשים מגוגל ולהפחית את האטרקטיביות של הכותרת.
- אורך לא מתאים: כותרת ארוכה מדי תיחתך בתוצאות החיפוש, מה שעלול לפגוע בהבנת המסר.
- חוסר רלוונטיות: כתיבת מטא טייטל שאינו תואם את תוכן העמוד עלולה להוביל לאחוזי נטישה גבוהים ולפגוע באמינות האתר.
- היעדר קריאה לפעולה: כותרת חסרת עניין שאינה מניעה את המשתמש לפעולה תתקשה למשוך תשומת לב.
סיכום: מטא טייטל – אלמנט קריטי ל-SEO
מטא טייטל הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל אסטרטגיית SEO. הוא משפיע ישירות על דירוג האתר במנועי החיפוש, על שיעורי הקליקים, ועל חוויית המשתמש. כתיבה נכונה של מטא טייטל מבטיחה שיותר גולשים ייחשפו לתוכן שלכם, יבחרו להקליק עליו, וימצאו בו ערך.
אם אתם מחפשים שיפור משמעותי בנוכחות האורגנית של האתר שלכם, אנחנו ב-Wiser SEO מתמחים בקידום אתרים ובהתאמת תוכן שיביא אתכם למקומות הראשונים בגוגל. צרו איתנו קשר עוד היום והתחילו לראות תוצאות אמיתיות!